Například u nejnovějšího modelu vozu Octavia se zhruba čtvrtina (26,1 %) bezpečnostní struktury skládá ze za tepla tvářených vysokopevnostních ocelí. Tyto díly jsou až šestkrát pevnější než běžné hlubokotažné oceli a až čtyřikrát pevnější než běžné oceli se zvýšenou pevností. Vznikají tak, že se materiál zahřeje na přibližně 950 stupňů Celsia, ještě žhavý se vylisuje a během 5,5 s pak prudce zchladí na 180 stupňů Celsia.
Takto vyrobené díly mohou být při zachování požadované kolizní odolnosti tenčí a tím i lehčí, než kdyby byly vyrobeny z běžné oceli – umožňují šetřit hmotnost konstrukčních celků i množství potřebného materiálu.Pro zvýšení tuhosti a zároveň odlehčení se také používají ocelové profily s proměnnou tloušťkou, což je další z technologií pro zvýšení odolnosti karoserie. Velmi tuhá celková konstrukce karoserie spolu s přesně definovanými deformačními zónami je pak zárukou zachování prostoru pro posádku při různých typech a intenzitách nárazů.